Followers

Saturday, November 13, 2010

ALGAPRIMA:BIRD'S NEST WITH COLLAGEN +MADU+MISAI KUCING

HARGA:RM80/300ML
POS PERCUMA

Bird's Nest(18%) + Marine Collagen(18000mg)



Keistimewaan Bird's Nest Collagen
  • Melancarkan sistem penafasan
  • Menguatkan sistem ketahanan badan
  • Mencerdaskan minda
  • Melembabkan kulit
  • Membekalkan tenaga
  • Menguatkan sendi dan tulang dan paru-paru
*Sesuai untuk semua peringkat umur

KANDUNGAN

Sarang burung
Marine Collagen
Gula Batu
Madu
Misai kucing

Mengapa Birds Nest With Collagen?

Tiada satupun sistem anti-penuaan boleh menjadi efektif tanpa bekalan kolagen dalam badan. Badan anda tidak boleh dapatkan kolagen daripada makanan harian. Dengan mengambil Birds Nest with Collagen, ia tidak perlu dihadamkan seperti makanan bahkan kolagennya tersedia dalam bentuk cecair ringkas yang mana secara langsung diserap dan digunakan oleh badan. Kolagen tumbuh tumbuhan, biasanya protein soya mempunyai struktur yang lagi panjang dan berlainan berbanding kolagen haiwan, dan dengan itu lebih sukar untuk menyerap ke dalam badan manusia. Setiap sudu Birds Nest With Collagen mengandungi 150 miligram (0.15 g) kolagen ikan salmon berkualiti premium dari Jepun. Keperluan protein bagi manusia normal setiap hari ialah 20mg. Jumlah ini mencukupi untuk membina sel dan membantu menghasilkan tenaga setiap hari. Bagi ahli sukan dan pekerja buruh kasar, keperluan tersebut berganda kepada 50mg setiap hari. Tahukah anda bahawa dalam satu sudu Birds Nest With Collagen terdapat 150mg protein. Kebanyakkan pakar nutrisi mendakwa bahawa setiap kali kita mengambil sesuatu makanan, 14% sahaja yang akan diserap oleh tubuh. Oleh itu, mereka akan mencadangkan pengambilan sesuatu makanan digandakan kepada 7 kali. Jika kita mengambil satu sudu Birds Nest With Collagen setiap hari yang memerlukan 20mg sehari, maka 14% daripada satu sudu ialah 21mg. Ini sudah memadai dengan keperluan tubuh kita.


Beberapa jam yang pertama bila kita tidur, kita akan memasuki fasa Tidur Alpha. Ketika itu, kelenjar pituitari [sistem endokrin] melepaskan Hormon Tumbesaran Manusia (HGH) ke dalam saluran darah dan kita akan memasuki ‘repair mode’ – rejuvenasi, membaikpulih dan penggantian sel dalam badan. Kolagen adalah bahagian penting dalam pembikinan (sintesis) protein. Bila dalam badan terdapat kedua dua HGH dan kolagen, badan boleh mensintesis semua protein yang diperlukan, bukan hanya lakukan kerja ‘penting supaya badan dapat bertahan hidup’, tetapi juga kerja yang kurang penting seperti pembinaan semula kulit, menguatkan keanjalan kulit, tulang dan serta menormalkan sistem imun. Bermakna, apabila dapat bekalan kolagen, badan mula mencuba dan melakukan semua kerja yang berlaku semasa kita muda dan sedang membesar.


Anti-Radangan, Kelegaan Sakit, Kesihatan Sendi

Prof. R. Moskowitz, Pengarah Institut Artritis Universiti Cleveland dan Presiden Persatuan Penyelidikan Osteoartritis Antarabangsa menawarkan bukti selanjutnya berkenaan keberkesanan kolagen dalam rawatan osteoartritis. Penyelidikan Moskowitz juga menunjukkan kolagen mampu mengurangkan kesakitan dan melancarkan pergerakan sendi bagi mereka yang sedang menghidapi osteoartritis. Sesetengah kajian bebas dari Jerman dan Czechoslovakia turut mencadangkan pemakanan 10 hingga 20 miligram kolagen sehari, selama 30 hingga 90 hari akan mengurangkan kesakitan dan ketegangan akibat artritis. Hakikatnya, kepentingan kolagen dalam badan hampir bersamaan dengan memastikan badan memperoleh kandungan air bagi kelembapan yang berpatutan.


Pengurusan Berat Badan

Ketika tidur, asid amino yang dihasilkan oleh kolagen digunakan oleh badan untuk membina tisu otot. Apabila badan mendapat khasiat daripada protein kolagen ini, ia menguatkan lagi tisu otot nipis bagi membantu pembinaan bentuk badan dan otot yang lebih ‘kukuh’ dan menarik. Kini, terdapat banyak produk pengurusan berat badan yang mengesyor pengambilan kolagen sebelum waktu tidur.


Kuku & Rambut

Hasil kajian Klinik Perubatan Universiti Wurzburg di Jerman pada tahun 1995 menunjukkan, penggunaan jangka panjang kolagen meningkatkan kestabilan dan ketahanan struktur protein. Ini memperbaiki kualiti kuku rapuh dan menghalang keguguran rambut.


Kolagen untuk melawan penuaan

Kolagen adalah protein anti-penuaan. la memulihkan keanjalan dan elastian kulit, menurunkan garisan halus dan kedut. Tetapi bila kolagen tidak mencukupi, pembaikpulihan yang kurang penting tidak dilaksanakan. Bagi mereka yang semakin naik usia [di mana kolagen semakin kurang], kerja pembaikpulihan seperti kerema-jaan kulit terpaksa diabaikan. Ini adalah penyakit yang kita panggil PENUAAN. Tanpa kolagen yang mencukupi kulit dan badan anda adalah tua, tidak kira berapapun usia anda. Kini, para fanatik kecantikan terutamanya sedar akan penggunaan kolagen mengekal dan juga mengemba-likan kekuatan dan ketahanan kulit bagi memastikan wajah yang kelihatan muda. Oleh sebab fungsinya yang dapat menyokong kulit kita, kolagen mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit, tanpa perlu menjalankan pembedahan ‘face-lift’

INFO TAMBAHAN


APA ITU KOLAGEN?

Merupakan sejenis protein yang bermolekul makro. Kolagen sangat penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kolagen terdapat dalam kulit, tulang dan gigi. Isoflavone merupakan bahan utama dalam ekstrak protein soya, struktur molekulnya hampir sama kepada estradiol, iaitu sejenis estrogen yang dirembeskan oleh tubuh manusia. Ia merupakan sejenis phytoestrogen (estrogen tumbuhan) yang memainkan peranan penting dalam memelihara kesihatan tubuh wanita. Fungsi utamanya seperti:
  • Memperbaiki kerosakan kulit.
  • Anti penuaan.
  • Memperbaiki masalah gangguan haid.
  • Melegakan sindrom menopaus (putus haid).
  • Mencegah osteoporosis ( pereputan tulang ).
  • Mencegah penyakit kardiovaskular dan servaskular ( otot dan saraf ).
  • Mencegah kanser payudara.
  • Meningkatkan kualiti kehidupan seks.

FUNGSI-FUNGSI KOLAGEN:

Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan
Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalam sel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan, pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan.

Memulihkan masalah kulit
Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka,maka ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan ke kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan masalah kulit seperti parut, pengecutan epithelium, kedutan dan garis-garis halus.

Mencantikkan dan menyuburkan rambut
Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis serta rambut dan kuku. Kekurangan kolagen dapat menyebabkan rambut kelihatan kering dan bercabang, kuku ,menjadi kusam dan mudah pecah.

Menegangkan payudara
Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak, yang merupakan peranan sebagai penyokong bagi pembentukkan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara agar cantik dan menawan.

Melangsingkan badan ketika tidur
Pembakaran lemak adalah proses yang diperlukan untuk melangsingkan badan. Kolagen hidrolisis dapat meningkatkan proses pembakaran lemak, tetapi harus dijalankan dalam keadaan tidur. Dengan mengambil kolagen hidrolisis, anda dapat melangsingkan badan semasa tidur.

Menguatkan tulang
Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca dari kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.

Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmen
Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

Melambatkan proses penuaan kulit
Kolagen penting untuk memelihara kecantikan dan keceriaan kulit. Gejala-gejala penuaan secara wajar semakin ketara apabila usia meningkat kerana kandungan kolagen dalam kulit semakin berkurang dan kulit yang mengalami kekurangan air akan mengakibatkan kulit kering dan kusam.

TESTIMONI

TESTIMONI




Eng Cheng
300518-07-5002
26-A-18-4 Lengkok Eskrine
Taman Krystal
10350 Pulau Pinang

Saya berumur 80 tahun. Saya Sering batuk dan sakit dada selama beberapa tahun.Saya sudah menemui beberapa doktor dan doktor pakar tetapi rawatan pemulihan hanyalah untuk sementara sahaja. Selepas mengambil Bird Nest With Collagen untuk 3 botol, saya rasa jauh lebih baik dan dapat tidur nyenyak. Saya amat berterima kasih kepada Alga Prima Sdn Bhd di atas produk yang berkesan juga menjimatkan masa dan wang dari berjumpa doktor.

1) Pn Liza, 40 tahun, Sakit Jantung - Sungai Dua, Pulau Pinang

Sebelum ini, saya selalu mengalami masalah susah hendak bernafas kerana saya mengalami masalah dengan jantung. Tapi setelah mengamalkan produk sarang burung Alga Prima 250ml selama 4 bulan yang lalu, saya dapat merasakan perubahan.
Selalunya, sebelum tidur, saya akan rasa sesak nafas, kini tidak lagi. Ia melancarkan sistem pernafasan saya dan membuatkan saya rasa lebih selesa. Alhamdulillah, sakit jantung yang saya alami kian berkurangan dan saya syorkan kepada orang ramai supaya mencuba produk ini.

2) Pn Zainab Jamaluddin, 60 tahun, Penat - Sungai Petani, Kedah

Seorang kawan mengesyorkan kepada saya untuk mencuba produk sarang burung Alga Prima 250ml kerana saya mudah penat. Selalunya, apabila saya mengaji Al-Quran, saya kena mengambil 3 nafas untuk saya bacaan ayat. Kini, hanya dengan sekali nafas, saya dapat menghabiskan satu ayat. Alhamdulillah, kini penat saya kian berkurang.

3) Norazmira, 25 tahun - Kulim, Kedah

Anak saya Alfrina, berumur 5 tahun. Selama 5 tahun ini, anak perempuan saya menanggung masalah penyakit seperti selsema, batuk, penat dan hidung berair. Setelah mencuba produk sarang burung Alga Prima 250ml sebulan yang lalu, anak perempuan saya kian aktif. Batuk, selsema, penat semua sudah tiada. Tambahan pula anak saya makin berselera. Alhamdulillah, kini saya berasa lega kerana anak saya bertambah sihat.

4) Nur Hanan HUmaira Muhd Zumi, 6 tahun, Penyakit Asthma

Sejak lahir dalam masa sebulan telah pulih sepenuhnya



No comments:

Post a Comment