Followers

Wednesday, October 24, 2012

ACAI BERRY CAFE PLUS COLLAGEN


HARGA PASARAN: RM30.00/20SACHETS X 25GM

KINI DIBUKA UNTUK HARGA BORONG......
MINIMUM 2OKOTAK...
SMS 0195417696


 ACAI BERRY CAFE PLUS COLLAGEN
SIHAT, CANTIK & LANGSING

KANDUNGAN:
Kopi Arabika
Krimer tanpa tenusu
Gula Halus
Collagen
Ekstrak Acai Berry
Ekstrak Wolfberry
Ekstrak Blueberry
Ekstrak Bilberry
Ekstrak Pomegranate
Ekstrak Purple Grape
Ekstrak White Grape
Ekstrak Prune


Kelebihan :

Collagen
Kolagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia. Keberadaannya adalah kurang lebih mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Dia adalah struktur organik pembangun tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. Serat kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Kata kolagen sendiri berasal dari bahasa Yunani yang artinya (bersifat lekat atau menghasilkan pelekat).

Jika anda mengambil kolagen untuk membaiki kecederaan tulang, anda seharusnya mengambil kolagen beserta glukosamin. Jika anda berminat untuk penjagaan muka ambilah kolagen yang tidak bercampur glukosamin

Pengambilan kolagen 5-6gm sehari adalah cukup untuk kecantikan atau pemulihan kecederaan tulang. Pengambilan kolagen yang tidak teratur menyebabkan hasilnya tidak kelihatan.Collagen mudah larut dalam air dan menyerap cepat dalam badan.

Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalamsel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan,pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkanpenghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkandan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkankedutan dan mencegah proses penuaan.

Acai Berry :-
Melalui kajian yang telah di jalankan oleh pengamal perubatan profesional di Amerika Syarikat, buah beri acai dikatakan mengandungi pelbagai zat seperti besi,kalsium,karbohidrat,serat dan anti-oksidan. Buahnya turut mengandungi vitamin dan mineral yang penting termasuklah vitamin B, E, Asid Lemak (fatty acid), Omega 3, Omega 6 dan Omega 9.

Wolfberry:-
Buah goji juga kaya dengan 18 jenis amino, 21 jenis bahan mineral seperti zink, germanium dan protein serta vitamin B1, B2, B6 malah vitamin E dalam sebiji buah goji adalah bersamaan dengan 500 biji buah oren. Secara tradisionalnya, buah goji dipercayai mengandungi banyak khasiat untuk tubuh badan manusia serta mampu membantu merawat pelbagai jenis penyakit ini kerana ia dikatakan mempunyai bahan anti-oksida tinggi berbanding buah-buahan atau sayur-sayuran.

Blueberry :-
Merupakan salah satu buah yang kaya dengan khasiat. Kajian dari Universiti of Michigan Cardiovaskular Center menemukan buah berwarna gelap ini boleh mengurangi lemak perut dan menurunkan risiko penyakit jantung serta sindrom metabolik. Kajian juga menyatakan, diet yang kaya blueberry berfungsi menurunkan kadar kolesterol, meningkatkan kawalan glukosa dan insulin, menurunkan risiko penyakit jantung dan diabetes. Antara khasiat lain buah blueberry ialah sebagai anti-oksida, membantu merawat kanser, membaiki fungsi mata dan banyak lagi.

Bilberry :-
Buah bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk pelbagai penyakit, antaranya ialah :
- Tekanan darah tinggi
- Menentang inflamasi
- Pembentukan kolagen
- Merawat glaukoma (penyakit mata beransur-ansur buta)
- Sendi menjadi bengkak
- Ketiadaan haid secara abnormal.
- Memperkuatkan kapilari.
- Pencegahan / rawatan artristis reumatik.

Pomegranate :-
Delima kaya dengan sodium,riboflavin,thiamin,niacin,vitamin C,kalsium dan fosforus. Antara khasiat delima ialah ia merupakan tonik yang sangat baik untuk jantung. Ia juga membantu mengurangkan sakit jantung, melegakan cirit birit, disentri, membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.

Purple Grape :-
Buah anggur ungu mengandungi resvetarol sejenis agen anti-oksida yang menentang kanser dengan berkesan. Antara kebaikan anggur ungu ialah ;
- Anti penuaan.
- Anti inflamasi.
- Kelenturan arteri.
- Kesihatan sistem jantung.
- Pencegahan kanser prostat.
- Anti bakteria / virus.
- Anti oksida.
- Kesihatan otak , kulit dan mata.
- Merawat gastrik.

White Grape :-
Buah anggur putih memberi spektrum perlindungan anti-oksida. Komponen jus buah anggur dilaporkan boleh mengurangkan risiko terhadap kanser, strok, sakit jantung dan kehilangan daya ingatan.

Prune :
Buah prun mempunyai khasiat seperti kadar serat larut dan tidak larut, mineral seperti potassium dan zat besi serta vitamin sepert A,C dan K yang tinggi. Ia nya juga mempunyai kadar anti oksida yang tinggi dan berbagai khasiat lain.

No comments:

Post a Comment