Followers

Sunday, November 27, 2011

CATALYST VIRGIN COCONUT OIL




CATALYST VIRGIN COCONUT OIL (SOFTGEL)
HARGA PASARAN: RM 39.90 (tambah rm6 pos)
BELI 5KOTAK: RM150 (Tambah RM7 pos)



CATALYST VIRGIN COCONUT OIL (PURE OIL)
HARGA PASARAN: RM 39.90 (tambah rm6 pos)
BELI 5KOTAK: RM150 (Tambah RM7 pos)



Manfaat Minyak Kelapa Dara terhadap kesihatan manusia

Kecantikan luaran :
  • Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik.
  • Menghasilkan tenaga segera.
  • Jika disapu, ia membantu membentuk hambatan kimia pada kulit untuk mengurangkan infaksi, mencegah garis-garis halus.
  • Melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit serta memberi perlindungan dari sinaran ultraviolet.
  • Mengurangkan jerawat dan parut-parut jerawat.
  • Jerawat cepat susut.
  • Kulit muka tidak berminyak.

Kesihatan dalaman :
  • Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental.
  • Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin-vitamin dan asid amino.
  • Melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa darah serta mengurangkan risiko diabetes.
  • Meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium untuk untuk tulang dan gigi yang kuat. Ia juga melindungi diri dari serangan osteoprosis.
  • Mencegah risiko sakit jantung.
  • Mencegah strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Kitaran haid yang teratur.

Meningkatkan daya tahan tubuh :
  • Membantu fungsi sistem daya tahan tubuh, melindungi tubuh dari kanser payudara, kanser colon dan kanser rahim.
  • Berfungsi sebagai antioksidan, mengurangkan radang kronis.
  • Melindungi tubuh dari radikal bebas yang meningkatkan tahap penuaan.
  • Meredakan gejala-gejala yang dihubungkan dengan pembesaran prostate.
  • Membantu melindungi tubuh kira dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing.
  • Membantu mencegah sakit liver dan memiliki kandungan kalori yang lebih rendah berbanding lemak-lemak yang lain.

Membunuh virus, bakteria & kulat :
  • Membunuh virus - yang menyebabkan mononucleosis, influenza, hepatitis C, cacar air dan herpes.
  • Membunuh bakteria - yang menyebabkan pneumonia, sakit telinga, infeksi kerongkong, gigi berlubang, keracunan makanan, infeksi yang lain.
  • Membunuh kulat - yang menyebabkan candida, jock itch, kadas dan infeksi yang lain.
  • Membunuh cacing pita, parasit dan lain-lain.

Hubungan suami isteri :
  • Menyegarkan dan merawat sel kulit menjadi lebih tegang (elastik).
  • Memperbaiki kandungan asid dalam rahim dan bertindak sebagai agen pelincir alami (natural).
  • Membunuh kulat, bakteria dan virus atau sakit kulit pada kemaluan (keputihan).
  • Amat baik bagi mengatasi masalah monopos wanita.

Minyak Kelapa Dara - Testimonial

Masalah jerawat ? Masalah kulit berminyak ? Masalah kulit kering ?
Masalah nih kot yang selalu membuatkan semua orang rasa macam tak yakin jeee. Ok..dekat sini, aku nak sharekan pengalaman aku. Alhamdulilah laa, after aku guna Product VIRGIN COCONUT OIL ( VCO ) ni, macam-macam jugak la perubahan. hehe. Masuk bulan nih, dah 2 botol jugak lah aku amalkan. Walaupon, baru jee amalkan, tetapi so far memang aku berpuas hati la sangat-sangat. VCO ni Virgin Coconut Oil, sejenis suplement utk kulit yang mana ianya sangat-sangat bagus utk dapatkan kulit yg sihat n cntek...sebab tak semua org boleh maintain dengan produk muka yg mahal-mahal kan. Kalau korang nak tau, aku nih jenis yang PMS tidak teratur. Means, memang kejap-kejap datang lambat, kejap-kejap datang cepat. Bila time PMS yang datang lambat tuh la, aku tak suka. Yerlaa..semua perempuan mesti risau kan bila benda-benda macam tuh jadi. So, sekarang, PMS aku memang betol-betol teratur. Puas hati sangat-sangat
So,aku memang suggest supaya maintain dengan VCO je...bukan utk kulit sahaja,malah untuk kesihatan n kecantikan dalaman kita skali... Then, bukan tuh je yang membuatkan aku berpuas hati menggunakan product VCO nih. Yang aku betol-betol berpuas hati ialah sebabkan aku nih jenis bila time nak dekat-dekat PMS je, mesti keluar jerawat dengan kata sopannya bintik-bintik merah. haha. Hormon naik time kita nak PMS, sebabkan tuh, aku cukup risau betol bila tiap-tiap bulan nak datang bulan je, mesti muka nak merah-merah. Bad mood betol ! But now, kalau korang nak tau, aku dah tak payah risau sangat dah. Kenapa? Sebabnya, aku dapat tengok perubahan bila aku amalkan product VCO ni. Perubahan yang aku dapat rasa ialah kulit aku dah rasa lembut macam kulit bayi. hehe. Betol..nih berdasarkan testimoni aku sendiri. Dah takde masalah tumbuh-tumbuh jerawat time PMS. Satu kepuasan yang besar dekat situ. Sebab benda tuh la aku paling nak elakkan time PMS. Kalau nak diceritakan, banyak lagi perubahan yang aku alami. Kira macam testimoni jujur daripada aku untuk share-share dengan korang semua ! Lagipon, korang tak payah risau sebabnya product nih murah dan senang dimiliki. Harga memang berbaloi sangat-sangat. Hanya Rm39.90 je. Dalam botol tuh, ada 60 biji soft gel. Sebelum ni, kalau nak diikutkan, kulit aku memang jenis oily giler. Boleh buat minyak goreng ikan tuuuhhhh. Kalau nak kehulu-kehilir, mesti bawak kertas serap minyak. hehe. But now, aku pon tak payah risau sangat, kulit oily tuh makin hari makin menjadi kulit yang normal. Sekarang ni, aku memang makan dan amalkan product VCO ni untuk kecantikan kulit. Apa yang aku buat, aku makan dan malam sebelum nak tidur tuh, aku amalkan sapu kat keseluruhan kulit muka. So, pagi-pagi lepas bangun tidur tu je, korang akan dapat rasakan kulit korang nih macam flawless sangat-sangat! Nikmat giler! Pagi-pagi tengok cermin je, mesti semangat nak belek-belek! Trust me! Product VCO nih jugak amat digalakkan bagi wanita yang ingin hamil kerana VCO nih membantu mengatasi kesuburan wanita. Ini testimoni akak aku sendiri la. Credit to Eazy Insyira Pengambilan VCO atau virgin coconut oil/minyak kelapa dara keluaran CATALYST semasa kehamilan adalah sangat bagus dan insyallah tidak mendatangkan sebarang kemudaratan dan kesan sampingan kerana produk kami adalah 100% asli tanpa sebarang bahan pengawet atau pewarna tiruan. CATALYST juga adalah syarikat bumiputera dan produk-produknya mendapat pengiktirafan sijil HALAL. Berkongsi tentang pengalaman sendiri yang mengamalkan softgel capsule sepanjang tempoh kehamilan dan selepas selamat melahirkan.Antara kebaikan dan kesan yang dialami : * Kurang masalah keletihan & tidak bertenaga semasa bekerja * Kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat/berminyak walaupun perubahan hormon berlaku sewaktu hamil * Sistem penghadaman/pencernaan lancar-tiada masalah sembelit * Tiada masalah keputihan sewaktu hamil * Masalah kulit meregang/merekah dapat di atasi (strechmark) * Kulit bayi cantik, tiada jaundis/kuning * Sentiasa bertenaga dan tidak letih(dalam tempoh 10 hari awal berpantang)

Mohd Khairul Azhairie Azizan:
supplement tambahan
kesan:rasa bertenaga utk kerja seharian di pejabat
tempoh: 1 minggu selepas pengambilan VCO CAPSULE

Ili safura:
supplement tambahan (kpd bapa)
kesan: batuk batuk sudah berkurangan(sakit jantung)
tempoh: 2-3 hari selepas pengambilan VCO CAPSULE

Marya Tinie:
Alhamdulillah...selepas mkn vco tini dah x cepat letih... kalu dulu cepat letih skit sb dgn banyak benda nak kna buat keja,umah,ank,masak nak layan suami lagi semua kita... kadang2 sblum pkul 11 pun dah mngntuk...muka tini kalu letih nampak itam bawah mata.tapi lepas mkn vco.. muka mcm ceria & berseri jer.. memang tini x ada masalah jerwat..tapi kita leh nampak muka lebih cantik & x letih...tu yang stakat nie la.. InsyaAllah kalu tinie amalkan selalu, lebih dari tu kot.. hehehe...

Nursuhada aziz:
masalah jerawat & supplement tambahan(energy)
kesan: jerawat & masalah kulit sudah kurang (masalah jerawat yg serius), badan bertenaga dan tak letih semasa bekerja
tempoh: dalam tempoh 1 bulan selepas ambil VCO CAPSULE
*sudah repeat order*

Nadia alwi:
masalah jerawat & selera makan yg tinggi
kesan: selera makan dapat dikurangkan
tempoh: seminggu selepas pengambilan VCO CAPSULE

Nur insyirah:
masalah jerawat & supplement tambahan
kesan: jerawat sudah berkurangan
tempoh: dalam tempoh sebulan selepas ambil VCO CAPSULE
*sudah repeat order*

Yana:
supplement tambahan
masalah jerawat,haid tak teratur,letih,selera makan tinggi
kesan: masalah senggugut tiada.haid teratur, pelawasan tiada masalah, kurang jerawat
tempoh: 1-2 minggu selepas pengambilan VCO CAPSULE

Nurul Ain Roslan
supplement tambahan
kesan: jerawat berkurangan, berat bdn berkurangan, penghadaman lancar, rasa bertenaga& sengugut tiada
tempoh: 1-2 minggu selepas pengambilan VCO CAPSULE

... and lots more!!...

credit to : (distributor) - eazycatalyst.blogspot (special thanks!)

No comments:

Post a Comment